Uživatelské recenze knih:
» Ateliér Moko
» Bohatý táta, chudý táta - Co bohatí učí svoje děti a chudí a střední vrstvy ne
» Nabíječ
» Bohatý táta, chudý táta - Co bohatí učí svoje děti a chudí a střední vrstvy ne
» Nabíječ
Přestože byl život otce politického thrilleru a špionážního románu Roberta Ludluma nadmíru zajímavý, aktaktivnosti života jeho hlavních hrdinů rozhodně nedosahoval. Narozdíl od Jasona Bourna, Ludlumova nejznámějšího hrdiny, se jen tak nezjevil kdesi na francouzském pobřeží s prostříleným tělem a naditým curyšským kontem. A o své minulosti věděl vše. Ne tak hlavní hrdina jeho nejslavnější trilogie Bourneova totožnost, Bourneův mýtus, Bourneovo ultimátum.
Narodil se v New Yorku, ale poté co jeho otec náhle zemřel, prožil dětství s matkou v Short Hills v New Jersey. Předtím než se začal v 70.letech 20.století naplno věnovat psaní se živil jako herec, producent a hlas v televizních reklamách. Nutno podotknout, že byl velmi úspěšný a dobře vydělával. K životu narozdíl od zlého a despotického hlavního hrdiny své prvotiny Dědictví Scarlattiů nepotřeboval zděděné rodinné peníze ani mafiánské praktiky. Natož, aby se zapletl s německými nacisty. Naopak, během druhé světové války sloužil v armádě.
Zápletky jeho knih jsou tak komplikované, vystupňované, napínavé a hlavně realistické a podrobně propracované, že na něj byl dokonce nasazen zvláštní agent. Robert Ludlum totiž ve svých knihách prokázal tak hlubokou znalost problematiky, že čelil podezření, že je buď sám agentem nebo někde dochází k úniku informací, což by nebylo nepravděpodobné – tři ze spisovatelových spolubydlících z koleje se po studiích začali špionáži věnovat a autor měl i několik přátel v CIA a MI6.
Robert Ludlum se inspiroval mnoha známými konspiračními teorie – např. ve své knize Mataresův kruh, která je mnohými považována za vrchol jeho díla a ve které se musí bývalý agent CIA a bývalý agent KGB naučit spolupracovat, aby mohli porazit temné seskupení, jehož cílem je svržení světového řádu.
Narozdíl od Roberta Ludluma jeho knihy nestárnou a jsou nesmrtelné. Mnohé z nich byly úspěšně zfilmovány a na jeho úspěchy navazují pod jeho trademarkem jiní autoři. Odhaduje se, že jeho knižní impérium má i po jeho smrti hodnotu přes jednu miliardu dolarů. Není divu, vždyť jen 22 knih, které publikoval za svého života skončilo na prvním místě žebříčku New York Times.