Možná se vám už stalo, že jste potřebovali utvořit konkrétní obrat či větu v cizím jazyce a nevěděli jste si s tím rady, ačkoli jste třeba znali překlady jednotlivých slov. S pomocí slovníku jste nakonec větu nějak sestavili, ale úplně jisti její správností jste si stejně nebyli. Máte-li se správně a pohotově vyjadřovat, nestačí vám pouze znát určité množství slovíček. Musíte se naučit vytvářet konkrétní věty a slovní spojení, správně užívat předložkové vazby, slovosled ap., a navíc si osvojit množství ustálených obratů, které se v daném jazyce běžně používají a nelze je ani doslovně přeložit. K tomu, abyste mohli podobné obraty snadno najít nebo sami vytvářet, vám pomůže právě mluvník. Ekonomický mluvník v sobě spojuje výhody slovníku, konverzační příručky i přehledu gramatických pravidel. Obsahuje abecedně řazená klíčová slova, která pokrývají značnou část slovní zásoby z oblasti ekonomiky a obchodu Příklady jsou voleny tak, aby zahrnovaly jak obecné, tak odbornější ekonomické obraty. Můžete si tedy bez zdlouhavého listování najít větu nebo slovní spojení, které právě potřebujete, rozšiřovat si tak slovní zásobu a zlepšovat komunikační dovednosti. Některé příklady můžete použít rovnou, jiné si snadno pozměníte tak, aby vyhovovaly vaší konkrétní potřebě. Mluvník nabízí 1 100 ekonomických i obecných hesel a cca 9 000 příkladů a spojení nejen odborných, ale i všeobecných. Navíc obsahuje i množství obratů a vět řazených tematicky podle konkrétních situací, s nimiž se můžete v obchodní a pracovní praxi setkat. Cílem mluvníku není obsáhnout vyčerpávajícím způsobem ekonomickou slovní zásobu, ale poskytnout uživateli množství praktických užitečných obratů a spojení pro snazší komunikaci při obchodních jednáních, pohovorech, na poradách apod. Ekonomický mluvník navazuje na úspěšný mluvník všeobecný, který si uživatelé oblíbili pro jeho jednoduchost, přehlednost a vysokou užitnou hodnotu. Věříme, že příručku ocení jak studenti ekonomických škol, kteří potřebují získat odbornou slovní zásobu a pohotovost ve vyjadřování, tak i manažeři a zaměstnanci firem, kterým pomůže lépe se dorozumět v pracovních a obchodních situacích.
Štítky:
Ekonomie, obchod, finance,
Česky,
Fráze,
Oborová terminologie,
Oborová konverzace