Zahrada je téma, které spojuje všechny výukové lekce této publikace. Vhodná je pro mladší žáky 2. stupně k podpoře jejich čtenářské a matematické gramotnosti. Zahrada pojatá jako místo dobrodružství, ale i jako součást mytologie se stane také prostorem, kde je možné vhodnými metodami a činnostmi rozvíjet jazykovou komunikaci a mezilidské porozumění. Matematickou gramotnost pak budou žáci rozvíjet jako zahradní architekti.
Dorozumívání se – kultivovaně, výstižně, vhodné užití verbálních, nonverbálních a paralingválních prostředků
Matematická gramotnost – praktické úlohy z běžného života, podobnost s testováním TIMSS a PISA
Zahrada – její proměny, zahradní architekt, Zahrada fantazie a osudu, zahrada z(Z)emě
V obsažených úkolech budou žáci vedle čtenářské gramotnosti rozvíjet také gramotnost matematickou. Motivujícím prvkem je řešení praktických úloh plynoucích z běžného života a jejich podobnost s úlohami mezinárodních testování TIMSS a PISA.
Štítky:
Základní školy,
Didaktické hry,
Sociální dovednosti,
Čtenářská gramotnost,
Aktivizační metody ve výuce,
Numerická gramotnost,
Přírodovědná gramotnost