Prozíravý pařížský policista Juve a neohrožený novinář Fandor chtějí dopadnout největšího zločince své doby, a proto vstupují do temného podsvětí francouzské metropole a riskují i své životy. Má-li však být úskočný, tajemný a vynalézavý padouch Fantomas dopaden, musí se prozíravý pařížský policista Juve a neohrožený novinář Fandor ponořit do temného života podsvětí francouzské metropole a podstoupit nečekané svízele.
Příběhy o Fantomasovi se staly předlohou mnoha filmů, nejslavnější a zatím poslední je trilogie A. Hunebella z šedesátých let minulého století, v níž hlavní postavy ztvárnili Jean Marais a Louis de Funes.
Proslulý soubor detektivek-pohádek o dvou přátelích, kteří jsou na stopě zosobněnému zlu, už celých sto let neztrácí půvab. Je to jistě i proto, že autoři P. Souvestre (1874–1914) a M. Allain (1885–1969) vycházejí ze znalostí získaných vlastní právnickou profesí a navíc věrně zobrazují období „belle epoque“, krásný, tvořivý a vzrušující oddechový čas po prusko-francouzské válce. Rovněž epizodě Fantomas kontra Juve kypí Paříž, půvabné město nad Seinou, bohatým společenským a kulturním životem, rodí se zde odvážné technické vynálezy, pracovité švadlenky midinetky se podílejí na nové módě štíhlých dámských kostýmů a klobouků s náročnými ozdobami, odborníci si chválí moderní acetylenové reflektory u automobilů a do svých domů zavádějí teplovody, ulice města se stávají kulisou pro první filmy… samozřejmým platidlem jsou zlaté louisdory. A všudypřítomní zlodějíčkové i králové podsvětí se zhlédli v apačích, odvážných bojovnících se záviděníhodným uměním strategie, kdysi původních obyvatelích kolonizované Nové Francie na severu severoamerického kontinentu. Pařížský vydavatel Fayard představil čtenářům v letech 1911–1913 dvaatřicet příběhů o přízračném a nepolapitelném mistru zločinu, titul Fantomas kontra Juve byl druhý v pořadí. Ještě před první světovou válkou byl o Fantomasovi natočen první film.
Štítky: