Metodická příručka je navržena jako námět, který si můžete operativně a kreativně dotvořit podle požadavků a momentální situace (jaké se Vám sešly děti, jaká jsou místní specifika na Vaší škole), aby se rozvíjela především kreativita a týmová spolupráce žáků. Metodika obsahuje celkem 21 stránek s dalšími úlohami, které učitel může využít podle potřeby v rámci výuky. Převážně jde o rozšiřující učivo pro nadané žáky. U každé kapitoly najdete příslušnou zmenšenou kopii stránky z pracovní učebnice s řešením úloh. Nechybí ani cíle výuky a u opakovacích stran očekávané výstupy. V souladu s RVP ZV Autoři učebnice patří mezi zkušené praktiky a uvědomují si, že příprava dítěte do života je komplexem rozsáhlého spektra činností, znalostí, dovedností, vzájemných souvislostí, přesahů a vazeb. Z tohoto důvodu nabízíme ke každé kapitole (tématu) spoustu odkazů, námětů a činností tematicky propojených s dalšími předměty (hry, soutěže, pokusy, matematické šifry, odkazy na písničky a další motivační texty, náměty na tvorbu ve výtvarné výchově, pracovních činnostech apod.). Pro snazší orientaci a přehlednost je použito stejné grafické zpracování jako v učebnici a pracovním sešitě (barvy témat a kapitol, číslování jednotlivých námětů, paginace atd.). U každé kapitoly najdete příslušné zmenšené kopie stránek z učebnice a z pracovního sešitu s řešením úloh. Nechybí ani cíle výuky a u opakovacích stran očekávané výstupy. Metodická příručka obsahuje celkem 21 stránek s dalšími úlohami, které může učitel zkopírovat podle potřeby. Většinou se jedná o rozšiřující učivo pro bystřejší (nadanější) žáky. Metodika je navržena jako námět, který si operativně a kreativně dotvoříte podle požadavků a momentální situace (jaké se Vám sešly děti, jaké jsou Vaše tradice a místní specifika...), aby se rozvíjela především kreativita a týmová spolupráce žáků. Společnost se neustále vyvíjí a také učební texty je proto nutno přizpůsobovat realitě. Jako kreativní učitelé si musíme uvědomit, že ani metodika, učebnice a pracovní sešity nenahrnou dětem vědomosti do hlavy samy od sebe, ale důležitá je především práce každého jednotlivého učitele, který dokáže děti získat a motivovat je k celoživotnímu vzdělávání.