Změna školní kultury, méně problémů v chování, lepší studijní výsledky, zapojení žáků, učitelů i rodičů. To jsou výsledky ze škol, které se rozhodly začlenit 7 návyků a základní principy vedení lidí do svých učebních plánů. O příkladech z mnoha škol z celého světa, o jejich zkušenostech a konkrétních změnách, které nový přístup a práce přinesly, se můžete dočíst v knize Stephena R. Coveyho I ve mně je lídr.
Kniha doplňuje řadu publikací, které se věnují rozvoji dětí a ukazují, jak učit děti správným hodnotám a žít podle principů (v českém jazyce vyšly knihy od Seana Coveyho 7 návyků šťastných dětí a 7 návyků úspěšných teenagerů). Publikace je určena především ředitelům škol, učitelům, ale také rodičům a dalším lidem, kteří se podílejí na výchově dětí.
„V dnešní globální ekonomice si prostě nemůžeme dovolit čekat, až mladí lidé vystoupají po firemním žebříčku na pozice lídrů, a teprve potom jim ukázat lepší cestu, lepší možnosti, jak vycházet s druhými. Nemůžeme stát stranou, přihlížet a čekat, až se z nich stanou ředitelé nebo učitelé nebo rodiče, a teprve potom je učit, jak si mají uspořádat život, stanovovat cíle, jednat asertivně. Nemůžeme si dovolit sedět, nic nedělat a doufat, že se sami naučí řešit konflikty nebo být odpovědnějšími než doposud. Ani dnešní mladí lidé nejsou připraveni ihned po ukončení školy stanout v čele korporace, ale měli by umět efektivně činit základní životní rozhodnutí, mít pocit vlastní hodnoty, jít životem s nezbytnou sebedůvěrou a dokázat snít. Co víc pro ně můžeme udělat než se s nimi potkat na jejich životních křižovatkách a zhostit se svého úkolu – umožnit jim stát se lídry jejich vlastních životů ?...“ S.R. Covey
Štítky:
Interpersonální vztahy,
Partnerství, vztahy,
Osobní růst,
Rozvoj osobnosti,
Úspěch,
Sebevýchova,
Výchova a vzdělávání,
Management školy