Největším tajemstvím Starého i Nového zákona je právě odhalení této pravdy: vědomí Já jsem je Bůh i naším pravým Já. Ježíšův výrok: „Otec a Já jedno jsme, ale Otec je větší než Já“, nás učí právě tuto pravdu. Bůh je vědomí Já jsem, které je svou částí i vědomím naším, neboli pravým Já, Kristem, átman v nás.
Ve všech dobách a na celém světě se lidé ptali po smyslu života a dospěli k řešení základní otázky naší existence i Boha: „Kdo jsem já a kdo je Bůh?“ Tak se objevila nejrůznější náboženství, která dávala na tyto otázky odpovědi.
Jelikož Pravda je jen jedna, všichni, docházeli k jediné odpovědi: Bůh je vědomí Já jsem, které je stejné podstaty jako naše pravé Já. To je také pravý význam výroku, jehož platnost hlásá Starý zákon a potvrzuje Ježíš: „Pravím vám, bohové jste“. Jsme božské podstaty a Bůh je podstata našeho pravého Já, kterému jsme se však tak odcizili, že jsme na ně i na Boha zapomněli.
Tutéž pravdu jako Starý zákon a Ježíš, odhalují indičtí mudrci i buddhisté. V základě všech náboženství je poznání Pravdy: „Já jsem, vědomí Já jsem je Pravda i Bůh“.
Autor ve své knize odhaluje nejen tuto pravdu, ale na základě svých celoživotních zkušeností podává i návod k duchovní praxi, která vede k dosažení této přímé zkušenosti. Každý, kdo si správně a vytrvale pokládá do svého nitra otázku: „Kdo jsem já, co je mé já?“, určitě i obdrží správnou odpověď, jako ji obdržel Mojžíš, Ježíš, Sokrates, Buddha i Ramana Maháriši. Bible tuto duchovní praxi nazývá vzývání božího jména Já jsem, Indové átmavičárou. V Evropě je zvána introspekcí. Výsledek závisí jen na našem úsilí. Pokud usilujeme upřímně, máme milost, to jest pomoc vědomí Já jsem, zaručenou.
Štítky:
Duchovní poznání,
Sebepoznání,
Osobní růst,
Duchovní cesta,
Bůh a člověk,
Universalismus (náboženství),
Bůh (teologie),
Dobro a zlo,
Sebepoznání - duchovní pojetí,
Duchovní zkušenosti,
Átmavičára,
Vlastnosti boha