Soubor třinácti skladbiček Kryštůfkovy písničky pro nejmenší zpěváky je složen ze skladeb pro zpěv a klavír (Mámo, táto, v komoře je myš, Houpala se s kočkou kočka, Kyblíček a lopatička, Kámen, nůžky, papír, Kolo, kolo mlýnský) a pro zpěv, klavír a další hudební nástroj (trubky, tympány, klarinety, pozoun, fagot, kontrabas, xylofon, flétna), který vnáší do každé drobné kompozice instrumentální barvu, náladu, humor, umocňuje hudební charakter drobné písňové formy (Leze, leze po železe, Bumtarata na ta vrata, Paci, paci, pacičky, Takhle jedou páni, Šiju boty, Ten vařil, Závin, Kukačka a Kryštof). V jednotlivých partiturách je naznačeno, že lze pro snadnější provedení nástroje vynechat (senza) nebo jejich part přebírá klavír (ossia). Klavírní doprovod je mnohdy velice osobitý, harmonická složka je plná moderních spojů, zahuštěných či mimotonálních akordů, ale hudba je zcela tonální, má vztah k předem dané tónině, tedy využívá především tóny patřící dané stupnici (C dur, E dur, Es dur). Cyklus na texty známých dětských říkanek je v pěvecké melodické lince zcela tonální. Výjimečně se objeví chromatický postup (Houpala se s kočkou kočka, Paci, paci, pacičky) nebo křížkem zvýšený, alterovaný tón (Takhle jedou páni). Klavírní doprovod je však pro zpěv v těchto případech intonační oporou. Opačně tomu může být v písni Kyblíček a lopatička. Její melodika je prostá, v rozsahu kvinty (pěti tónů), především stupnicovitá. Doprovod ve formě polky však obsahuje řadu mimotonálních tónů, takže zpěvák musí svou melodiku důkladně znát, ale současně prožít humorný moderní doprovod zcela přirozeně. V těchto aspektech je každá skladba cyklu skutečně malým uměleckým dílem. Vydatnou pomůckou jsou pro každou píseň vytvořené nahrávky doprovodů (QR kódy).
Některé písně jsou melodicky prosté, vycházejí jen z jediného tónu (Bumtarata na ta vrata), některé jsou v rozsahu prvních pěti tónů stupnice (Kyblíček a lopatička, Šiju boty, Paci, paci, pacičky, Mámo, táto, v komoře je myš, Kukačka a Kryštof, Kolo, kolo mlýnský), maximálním rozsahem je oktáva (Takhle jedou páni), tedy celá durová řada, stupnice kombinující melodiku stupnicovitých kroků s rozklady akordů.
Cyklus skladeb Kryštůfkovy písničky vznikl spontánně pro všechny nadané malé zpěváky, jejich učitele a pro všechny ostatní, kteří zpěvem, aktivním prožitkem neopomíjejí hudební procesy ve výchově a zrání dětí.