Žijeme v době jedinečných příležitostí zavádět inovace. Vzniká více produktů než dříve, ale většina z nich nedokáže uspět – ne proto, že by nenaplňovaly to, k čemu směřovaly, ale proto, že to nejsou ty správné produkty, a proto jsme na ně zbytečně plýtvali časem, penězi a úsilím. To, co potřebujeme, je systematický proces, díky němuž se rychle prolustrují plánované produkty, čímž se zvýší naše šance na úspěch. A to vše slibuje přístup Lean podnikání. V této inspirativní knize provádí Ash Maurya své čtenáře jednotlivými kroky náročné strategie, jak dosáhnout "zdravého vztahu produkt/trh" v jejich právě se rodícím podnikání, založené na jeho vlastní zkušenosti s vytvářením široké škály produktů jak z high-tech oblasti, tak i z oblastí netechnických. Vychází přitom z myšlenek a konceptů několika inovativních metod, včetně přístupů zvaných Lean Startup, Customer Development (proces vývoje zákazníka) a bootstrapping (svépomocné financování např. startupu). Lean podnikání je ideálním nástrojem pro obchodní manažery, ředitele, vlastníky malých podniků, vývojáře a programátory, a každého, kdo má zájem rozjet vlastní podnikání. • Najdi problém, který stojí za to řešit, a definuj řešení • Zapoj své zákazníky do procesu vývoje produktu • Průběžně v menších a rychlejších krocích ověřuj svůj produkt • Navrhni konkrétní charakteristiku, kvantifikuj reakci zákazníků a ověř či vyvrať svou představu • Uvědom si, kdy je třeba "obrátit" a zacílit plán jiným směrem • Své úsilí zintenzivni na maximální míru, co se rychlosti, učení a zaměření týče • Poznej nejvhodnější okamžik, kdy nastane ideální čas postarat se o financování "ve velkém" "Pokud zakládáte vlastní společnost nebo chcete začít ve stylu Lean podnikání, pak je doslova nutností přečíst si tuto knihu." -Brad Feld, generální, Foundary Group
Štítky:
Podnikový management,
Ekonomie, obchod, finance,
Podnikání,
Management inovací,
Ekonomická efektivnost