Mid-Century Ads. 40th Anniversary Edition

Steven Heller , Jim Heimann
Běžná cena: 749 Kč
Sleva: 15%
Naše cena: 634 Kč
Produkt momentálně nelze objednat
Dostupnost: Nedostupné
Info Když teď objednám,
kdy zboží obdržím?
Hlídat dostupnost a cenu »
Kód: DN00499650
EAN: 9783836591478
Nakladatel: TASCHEN
Vazba: vázaná
Počet stran: 512
Rok vydání: 2023
Jazyk: anglicky, francouzsky, německy
Kategorie: Fotografie a film

„osobní vyzvednutí v Holešovicích - trochu z ruky (daleko od metra), ale aspoň jsem se prošel“

Mid-Century Ads. 40th Anniversary Edition 634 CZK Nové

Sit back with this anthology of ads and zoom back in time to the height of American postwar consumerism, when real life Don Drapers labored day and night to sell everything from girdles to guns. This panorama of midcentury marketing paints a fascinating portrait of the 1950s and ’60s, high in color, crisp fonts, and sexy, carefree capitalism.

 

Advertising for the space age

Gleaned from thousands of images, this book offers the best of American print advertising in the age of the “Big Idea.” From the height of American consumerism, bold and colorful campaigns paint a fascinating portrait of the 1950s and ’60s, as concerns about the Cold War gave way to the carefree booze-and-cigarettes capitalism of the Mad Men era.Digitally remastered for optimum reproduction quality, the ads burst with crisp fonts and colors, as well as a sexy sense of possibility, beguiling their audience to buy everything from guns to girdles, cars to toothpaste, air travel to home appliances. At turns startling, amusing and inspiring, this panorama of midcentury marketing is at once an evocative period piece and a showcase of design innovation and advertising wit.

 

The contributing author

Steven Heller has produced over 200 books on visual communication and published countless articles in international design magazines. Currently he is cofounder and cochair of the MFA Design program at the School of Visual Arts, New York.

The editor

 

Jim Heimann is the Executive Editor for TASCHEN. A cultural anthropologist, historian, and an avid collector, he has authored numerous titles on architecture, pop culture, and the history of Los Angeles and Hollywood, including TASCHEN’s Surfing, Los Angeles. Portrait of a City, California Crazy, and the All-American Ads series.

 

Mid-Century Ads. 40th Ed.Hardcover, 15.6 x 21.7 cm, 1.11 kg, 512 pages

ISBN 978-3-8365-9147-8

Edition: English, French, German

MOJE KNIHOVNY

  Adresa odběru Poplatek Kdy bude zboží připraveno?
Praha 7, V Háji 15 ZDARMA Nelze objednat
Zásilkovna výdejní místa a Z-boxy 59 Kč Nelze objednat
Balíkovna a AlzaBoxy 49 Kč Nelze objednat
PPL výdejní místa 69 Kč Nelze objednat
PPL výdejní místa Slovensko 99 Kč Nelze objednat
  Způsob dopravy Cena dopravy Kdy zboží obdržím?
Česká pošta - Balík na poštu 65 Kč Nelze objednat
Česká pošta - Balík do ruky 69 Kč Nelze objednat
Doručení na adresu 79 Kč Nelze objednat
Kurýr PPL ČR 99 Kč Nelze objednat
Kurýr PPL SK 169 Kč Nelze objednat
Uvedené ceny jsou včetně DPH
  Způsob platby Cena platby
Na prodejně 9 Kč
Bankovním převodem ZDARMA
Dobírka 39 Kč
Dobírka 39 Kč
Dobírka 39 Kč
VISA / Master Card ZDARMA
PLATBA 24 – Česká spořitelna ZDARMA
GE Money Bank ZDARMA
ePlatby pro eKonto - Raiffeisenbank ZDARMA
MojePlatba – Komerční banka ZDARMA
mPenize - mBank ZDARMA
ČSOB ZDARMA
Fio banka ZDARMA
PaySec ZDARMA
Masterpass ZDARMA
Edenred od 29 Kč
Benefity od 29 Kč
Twisto ZDARMA
Hotově na pobočce Zásilkovna 39 Kč
Gallery Beta od 29 Kč
Dobírka 39 Kč
Uvedené ceny jsou včetně DPH

1. Vyberete si platbu přes Twisto a dokončete objednávku.
2. Knihy vám dorazí domů bez placení.
3. Můžete číst, platíte až za 14 dní. (Bankovním převodem, kartou nebo hotově)