Jméno Alfonse Muchy je neoddělitelně spojeno s rozvojem secese. Rodák z moravského venkova Mucha proslul v Paříži, kde díky náhodné zakázce na plakát pro herečku Sarah Bernhardtovou vytvořil svůj první plakátový obraz Gismondu . Zrodil se "Le style Mucha" a Muchovy plakáty s vlnivými liniemi, pastelovými barvami a dekorativními motivy se staly ikony fin de siecle. Avšak Mucha byl mnohem víc než jen plakátovým umělcem. Jeho zaujetí pro vše nové obsáhlo architekturu, design interiérů, fotografii, knižní grafiku, šperkářství, sochařství, návrhy nábytku a stolního nádobí. Jeho svěží a poutavý obrazový jazyk, který nalezl vyjádření v mnoha různých předmětech, jež navrhl, dal vzniknout všeobecně přitažlivému dekorativnímu repertoáru. Mucha byl přesvědčen, že umění zasahuje všechny složky lidského života, a jeho poselství o klidu a harmonii spojuje krásu s mravním dobrem. Tato idealistická filozofie, zahrnutá implicitně v jeho dekorativním díle, nachází výraz v jeho pozdějších pracích - historických malbách, alegorických a symbolistických výjevech. Tato kniha na tyto dosud neprozkoumané stránky Muchova díla nabízí pohled a zároveň představuje Muchovy nejoblíbenější obrazy - vše v dokonalé barvě.
Štítky:
Monografie,
19.-20. stol.,
České výtvarné umění,
Užité umění,
Užité umění - česko,
Secesní umění - česko,
Secesní umění,
Mucha, alfons, 1860-1939,
Secesní umění - francie,
Užité umění - francie