Telefon: 216 216 020 E-mail: obchod@dobre-knihy.cz
Ke stažení zde: REKLAMAČNÍ FORMULÁŘ
Ke stažení zde: FORMULÁŘ PRO ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
V Praze dne 30.3.2016
Máme rádi knihy a rozumíme jim. Věříme, že dobrá kniha si čtenáře najde a nepotřebuje reklamu. Proto u nás v Dobrých knihách nenajdete reklamu. Snažíme se o knihách zjišťovat vše možné a píšeme o nich blog. V knihách máme přehled. Víme, co bude vycházet a a Vy máte díky nám možnost, si knihy včas předobjednat. Chceme šetřit vaši peněženku, a tak knihy prodáváme velmi levně. Máme levné poštovné a nabízíme osobní odběr ZDARMA.
Nehrajeme si na velikost, nezakládáme další pobočky – jsme malé knihkupectví, a tak máte jistotu, že se o vaše knihy starají konkrétní lidé. Každá kniha projde našima rukama. S autory, nakladateli a distributory knih máme nadstandardní vztahy, z toho důvodu vám umíme sehnat hůře dostupné knihy. Naše sklady jsou malé, ale zato se můžeme chlubit výbornou logistikou. Důkazem je velmi rychlé dodání.
Odeslání objednávky
Nákup v našem internetovém obchodě je velmi jednoduchý. U každé položky, kterou lze objednat, se nachází tlačítko „Koupit“. Po jeho stisknutí se vybraná položka uloží do nákupního košíku. Následně můžete vybírat a přidávat do košíku libovolné množství položek. Jestliže chcete nákup dokončit, klikněte na symbol košíku, který je v pravé horní části obrazovky. Po vyplnění údajů potřebných pro dopravu a platbu klikněte na „Odeslat objednávku“.
Potvrzení objednávky
Jestliže jste správně vyplnili svoji kontaktní e-mailovou adresu, dorazí Vám e-mailem Potvrzení objednávky. Pokud potvrzení neobdržíte do 3 minut od odeslání objednávky, kontaktujte nás, prosím, co nejdříve na obchod@dobre-knihy.cz. Pravděpodobně jste objednávku neodeslali nebo jen vyplnili špatný kontaktní e-mail.
Informace o stavu objednávky
V případě, že jste zadali platbu předem, pošleme Vám e-mailem výzvu k úhradě. Další e-mail obdržíte v případě, kdy objednávka bude připravena k vyzvednutí, resp. bude odesílána.
Způsob přepravy a platby
Zboží lze vyzvednout osobně v naší prodejně nebo jej poslat na vybranou adresu či výdejní místo přepraců Zásilkovna, Česká pošta, PPL. Úhrada objednávek je možná v hotovosti, dobírkou, platbou předem, platební kartou. Benefitní kartou lze hradit pouze online nikoli na prodejně. Platba tímto způsobem je zpoplatněna. Poplatek za platbu benefitní kartou je za účelem snížení našich nákladů spojených s touto platbou. Benefitní společnosti si účtují nemalé zprostředkovatelské poplatky, které nám přeúčtovávají.
Může se stát, že některé produkty již nejsme schopni dodat. Můžou být vyprodané, anebo se čeká na jejich dotisk. V tomto případě jste o této skutečnosti informováni. Ceny v našem obchodě se neustále mění, z tohoto důvodu si vyhrazujeme právo nabízet za akční ceny pouze omezené množství kusů od jednotlivých produktů.
Automatická komunikace
V momentě, kdy je objednávka připravena, Vám posíláme výzvu k odběru formou SMS. Jestliže jste si vybrali doručení přepravcem (Česká pošta, PPL, Zásilkovna), očekávejte SMS nebo mail po převzetí objednávky vybraným přepravcem.
V naší nabídce máme knihy od knižních distributorů, velkých i malých vydavatelů, ale i jednotlivých autorů. Vzhledem k této skutečnosti tedy nejsme schopni všechny položky okamžitě odeslat.
Skladem držíme většinu nejprodávanějšího a nejnovějšího sortimentu. V případě, že máme knihy skladem na prodejně, expedujeme objednávky ihned. V případě, že je zboží na externím skladě, expedujeme objednávky až po naskladnění na prodejnu. Když převezmeme zboží ve špatném stavu, dochází automaticky ke zpoždění expedice, neboť čekáme na nové dodání. Prodlení v expedici také nastane, pokud se některý titul vyprodá a my se jej snažíme sehnat z jiných zdrojů.
Dodavatelé nás zásobují i několikrát denně, naši skladovou zásobu neustále doplňujeme a navyšujeme. Zároveň velice dbáme na prvotřídní kvalitu prodávaného zboží a při naskladňování důkladně kontrolujeme stav jednotlivých knih. Velkou péči věnujeme skladování knih, které je u nás na vysoké úrovni.
Předpokládaný termín doručení sledujte v detailu každého produktu v záložce nebo pod odkazem .
U každého produktu může být jiný termín doručení. Přestože většinu sortimentu expedujeme do 2 až 3 pracovních dnů, i tak může docházet k výjimkám, například prvotřídní kvalita výše nebo Předobjednávky.
Jestliže jste zvolili platbu předem, tak vám obratem zašleme platební informace e-mailem. Objednávky v tomto případě expedujeme až po uhrazení.
Jestliže Vaše objednávka čítá více produktů, odesíláme ji jako kompletní až po naskladnění všech objednaných produktů.
Sledujeme vydavatelské plány nakladatelů a uvádíme do katalogu e-shopu knihy, které se nakladatelé chystají vydat. V našem e-shopu umožňujeme chystané novinky a nově vydávané knihy PŘEDOBJEDNAT (tzn. závazně rezervovat). Objednání těchto knih probíhá standardním způsobem, tj. lze je vložit do košíku a objednat.
U knihy, kterou lze předobjednat, je v detailu produktu zobrazena Dostupnost = Předobjednávka , v záložce je zobrazeno datum, kdy je možno titul očekávat. Informace o novinkách a dotiscích přebíráme od vydavatelů s předstihem. Výsledné datum dodání i cena titulu se mohou lišit v závislosti na komplikacích při výrobě. O případné změně data vydání titulu či jeho ceny jste včas informováni.
Upozorňujeme Vás, že pokud bude Vaše objednávka obsahovat titul evidovaný jako Předobjednávka, balíček odesíláme až v okamžiku naskladnění všech knih z objednávky. Objednávku lze kdykoliv rozdělit na více částí a nechat si zaslat pouze knihy, které jsou již skladem. Mějte však, prosím, na paměti, že v případě jejího rozdělení evidujeme tuto objednávku jako novou a samostatnou: tj. platíte dopravu přepravcem (Česká pošta, PPL, Zásilkovna).
Děkujeme Vám za objednání zboží, které skutečně chcete. O stavu objednávky budete informování e-mailem. Objednávku si prosím vyzvedněte do termínu, který bude upřesněn v e-mailu. Ten Vás bude informovat o skutečnosti, že Vaše objednávka je připravena k expedici, či pro osobní vyzvednutí.
Jestliže o objednávku nebudete mít zájem informujte nás ,prosím, co nejdříve. Objednávky na zboží, které nechcete, nebudou blokovat objednávky pro zákazníky, kteří mají o zboží skutečný zájem. Předejdeme tak společně ke zbytečným nákladům spojeným s vyřizováním objednávky.
Objednávka dárkového certifikátu je návrhem kupní smlouvy. Kupní smlouva vzniká v okamžiku převzetí nebo zaplacením objednaného dárkového certifikátu kupujícím.
Dárkový certifikát je opatřen číselným kódem a je na něm uvedena jeho hodnota.
Místem dodání zboží je adresa uvedená kupujícím v objednávce.
Dárkový certifikát je jako cenina. Případné poškození nebo ztráta nejsou důvodem ke zrušení jeho platnosti a lze vystavit nový certifikát.
Po uplynutí doby platnosti nelze dárkový certifikát uplatnit. Finanční prostředky se nevrací.
Dárkový certifikát máte možnost vrátit do 14 dnů ode dne převzetí. Pokud se tak rozhodnete učinit, musíte jej v uvedené lhůtě nepoškozený poslat zpět na naši adresu. Hodnota certifikátu Vám bude vrácena v plné výši.
Dárkový certifikát lze uplatnit v nákupním košíku před odesíláním objednávky na webovém rozhraní obchodu. Pro uhrazení objednávky lze použít pouze jeden dárkový certifikát. Jedním certifikátem nelze hradit více objednávek. Jednoduše řečeno 1 dárkový certifikát = 1 objednávka.
Vždy je potřeba rozlišit důvod k reklamaci. Mezi nejčastější důvody patří:
a. Poškozené zboží
b. Nekompletnost zboží
c. Dodání jiného zboží
Ad a. Pokud došlo k poškození zboží při přepravě (obalový materiál je relevantní), lze jej reklamovat přímo u přepravce. Výhodou je, že lze od přepravce obdržet plnou náhradu za poškozené zboží (a poškozené zboží si ponechat). U nás si pak objednáte zboží nové. I když zasíláme produkty vždy v prvotřídní kvalitě, může se stát, že objevíte vadu na výrobku později (skrytá vada). V tomto případě je potřeba vyplnit Reklamační formulář a společně se zbožím jej doručit k nám do provozovny na adresu V Háji 15, Praha 7.
Ad b. Jestliže jste obdrželi nekompletní zboží, vždy se primárně snažíme zajistit doplnění chybějící části. Jestliže chybějící část nelze dodat samostatně, je potřeba reklamované zboží společně s vyplněným Reklamačním formulářem doručit k nám na provozovnu na adresu V Háji 15, Praha 7.
Ad c. Jestliže Vám bylo dodáno jiné zboží, doručte jej, prosím, společně s vyplněným Reklamačním formulářem zpět do provozovny.
Reklamace zboží je nutné oznámit bez zbytečného prodlení. Reklamace se nevztahuje na opotřebení spojené s běžným užíváním.
Reklamovat zboží můžete:
- Osobně na prodejně Dobré knihy.cz
Reklamaci proveďte osobně v provozovně V Háji 15, Praha 7, 170 00. S sebou si vezměte reklamované zboží a doklad o nákupu. Pro rychlejší vyřízení nás kontaktujte předem na e-mail obchod@dobre-knihy.cz.
Způsoby vyřízení reklamace na prodejně:
a. Zboží vyměníme okamžitě na provozovně
b. Zboží vyměníme do 30 dnů
c. Za zboží Vám vrátíme peníze – hotově, nebo převodem (záleží na způsobu platby za reklamované zboží)
d. Zamítneme reklamaci, případně navrhneme smírčí dohodu
- Osobně na jakékoliv pobočce Zásilkovny (doporučujeme)
Nejjednodušší způsob reklamace je zaslání reklamovaného zboží na naši adresu prostřednictvím sítě poboček Zásilkovna, a to formou služby REKLAMAČNÍ ASISTENT. Jestliže hodláte využít této možnosti, pošlete nám vyplněný Reklamační formulář elektronicky na adresu obchod@dobre-knihy.cz a my Vám obratem zašleme elektronický podací lístek.
Zboží zabezpečte proti dalšímu poškození při přepravě– nejlépe kartonovým obalem. Ideálně můžete využít obalový materiál, ve kterém jste zásilku dostali. Na karton nalepte obdržený vytištěný podací lístek a zásilku odevzdejte na kterékoliv pobočce Zásilkovny.
Služba Reklamačního asistenta je zdarma.
- Přepravcem
Reklamované zboží nám můžete poslat Českou poštou, případně jiným přepravcem. Zásilku nezasílejte na dobírku. Zboží zabezpečte proti dalšímu poškození při přepravě– nejlépe kartonovým obalem. Ideálně můžete využít obalový materiál, ve kterém jste zásilku dostali.
Zásilku pošlete na adresu:
Dobré knihy – reklamace
V Háji 15
Praha 7
170 00
Ke zboží přiložte vyplněný Reklamační formulář, který nám pro urychlení vyřízení reklamace můžete zaslat i předem elektronicky na adresu obchod@dobre-knihy.cz.
Způsoby vyřízení zaslané reklamace přepravcem či Zásilkovnou:
a. Zašleme Vám nové zboží
b. Po dohodě Vám zašleme jiný produkt
c. Zašleme Vám chybějící komponent: V tomto případě není nutné zasílat zboží zpět. Bude Vám zaslán jen chybějící komponent. Týká se to především her.
d. Vrátíme Vám peníze: Peníze Vám budou vráceny do 14 dnů od uznání reklamace
e. Zamítneme reklamaci, případně navrhneme smírčí dohodu
V případě uznání reklamace máte nárok na proplacení nákladů na přepravu zboží k nám. Tyto náklady by měly být v obvyklé výši a neměly by výrazně přesahovat náklady na doručení zboží k Vám. Číslo účtu a kopii podacího lístku nám zašlete na elektronickou adresu obchod@dobre-knihy.cz.
Zákaznické reklamace pro Vás řeší Anička, která rozhodne o oprávněnosti reklamace ihned, ve složitějších případech do tří pracovních dnů. Momentem uplatnění reklamace je okamžik, kdy jste nám informaci o uplatnění reklamace předali.
Odstoupit od smlouvy je možné do 14 dnů od převzetí či vyzvednutí objednávky. Nelze vrátit zvukové či obrazové nahrávky nebo počítačový program, pokud byl porušen jejich původní obal. Náklady spojené s vrácením nese kupující.
Odstoupení od smlouvy je možné provést osobně na provozovně V Háji 15, Praha 7, 170 00. S sebou si vezměte zboží, které chcete vrátit, a doklad k nákupu.
Zboží nám zašlete zpět Českou poštou na adresu Dobré knihy – odstoupení, V Háji 15, Praha 7, 170 00, tak, aby při přepravě nedošlo k poškození. Spolu se zbožím zašlete i vyplněný formulář. Náklady spojené s dopravou nehradíme.
Způsoby vyřízení:
Obchodní podmínky v kompletním znění
1.1. Tyto obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) obchodní společnosti DOBRÉ KNIHY s.r.o., se sídlem V Háji 15, Praha 7, 170 00, identifikační číslo: 08618313, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 322084 (dále jen „prodávající“) upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále jen „kupní smlouva“) uzavírané mezi prodávajícím a jinou fyzickou osobou (dále jen „kupující“) prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího. Internetový obchod je prodávajícím provozován na webové stránce umístěné na internetové adrese www.dobre-knihy.cz (dále jen „webová stránka“), a to prostřednictvím rozhraní webové stránky (dále jen „webové rozhraní obchodu“). Odpovědný vedoucí: Stanislav Vostárek
1.2. Obchodní podmínky se nevztahují na případy, kdy osoba, která má v úmyslu nakoupit zboží od prodávajícího, je právnickou osobou či osobou, jež jedná při objednávání zboží v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci svého samostatného výkonu povolání.
1.3. Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je možné sjednat v kupní smlouvě. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek.
1.4. Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Kupní smlouva a obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Kupní smlouvu lze uzavřít v českém jazyce.
1.5. Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
2.1. Na základě registrace kupujícího provedené na webové stránce může kupující přistupovat do svého uživatelského rozhraní. Ze svého uživatelského rozhraní může kupující provádět objednávání zboží (dále jen „uživatelský účet“). Kupující může provádět objednávání zboží též bez registrace přímo z webového rozhraní obchodu.
2.2. Při registraci na webové stránce a při objednávání zboží je kupující povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je kupující při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené kupujícím v uživatelském účtu a při objednávání zboží jsou prodávajícím považovány za správné.
2.3. Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho uživatelského účtu.
2.4. Kupující není oprávněn umožnit využívání uživatelského účtu třetím osobám.
2.5. Prodávající může zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, kdy kupující svůj uživatelský účet déle než 1 rok nevyužívá, či v případě, kdy kupující poruší své povinnosti z kupní smlouvy (včetně obchodních podmínek).
2.6. Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.
3.1. Veškerá prezentace zboží umístěná ve webovém rozhraní obchodu je informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije.
3.2. Webové rozhraní obchodu obsahuje informace o zboží, a to včetně uvedení cen jednotlivého zboží a to včetně uvedení cen jednotlivého zboží a nákladů za navrácení zboží, jestliže toto zboží ze své podstaty nemůže být navráceno obvyklou poštovní cestou. Ceny zboží a služeb jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty a všech souvisejících poplatků. Ceny zboží a služeb zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány ve webovém rozhraní obchodu. Tímto ustanovením není omezena možnost prodávajícího uzavřít kupní smlouvu za individuálně sjednaných podmínek.
3.3. Na webovém rozhraní prodávajícího lze kupující uzavřít smlouvu na nákup zboží, které v okamžiku uzavření smlouvy není vyrobeno nebo prodávající nemá skladem. Toto zboží je prodávajícím označeno v detailu produktu v poli Dostupnost jako "Předobjednávka". Cena u zboží, které je evidováno jako "Předobjednávka" je informativní a pro prodávajícího nezávazná. V případě, že dojde ke změně ceny po uzavření kupní smlouvy, je o této skutečnosti kupující informován a v případě, že se změnou ceny nesouhlasí, dojde ke zrušení kupní smlouvy. V tomto případě nevzniká škoda.
3.4. Webové rozhraní obchodu obsahuje také informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží. Informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží uvedené ve webovém rozhraní obchodu platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno v rámci území České republiky.
3.5. Pro objednání zboží vyplní kupující objednávkový formulář ve webovém rozhraní obchodu. Objednávkový formulář obsahuje zejména informace o:
3.5.1.objednávaném zboží (objednávané zboží „vloží“ kupující do elektronického nákupního košíku webového rozhraní obchodu),
3.5.2.způsobu úhrady kupní ceny zboží, údaje o požadovaném způsobu doručení objednávaného zboží a
3.5.3.informace o nákladech spojených s dodáním zboží (dále společně jen jako „objednávka“).
3.6. Před zasláním objednávky prodávajícímu je kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky kupující vložil, a to i s ohledem na možnost kupujícího zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do objednávky. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko „Objednat zboží“. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné. Prodávající neprodleně po obdržení objednávky toto obdržení kupujícímu potvrdí elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího uvedenou v uživatelském účtu či v objednávce (dále jen „elektronická adresa kupujícího“).
3.7. Prodávající je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu) požádat kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky). Prodávající nijak neomezuje kupujícího při volbě množství objednávaného zboží. V případě, že objednávka bude na množství, které prodávající nemůže dodat, tak o této skutečnosti je kupující informován telefonicky případně elektronicky na adresu kupujícího a následně je Kupní smlouva po dohodě s kupujícím upravena na množství, které je prodávající schopen dodat.
3.8. Smluvní vztah mezi prodávajícím a kupujícím vzniká doručením přijetí objednávky (akceptací), jež je prodávajícím zasláno kupujícímu elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího.
3.9. Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí kupující sám, přičemž tyto náklady se neliší od základní sazby.
3.10. V případě, že Kupující nepřevezme objednané zboží, má Prodájíci nárok v souladu s ustanovením § 2159 odst. 3 občanského zákoníku na úplatu za uskladnění zboží ve výši 80 Kč. Tento nárok Prodávající pozbývá při včasném odstoupení od smlouvy před okamžikem zahájení expedice.
4.1. Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy může kupující uhradit prodávajícímu následujícími způsoby:
4.1.1. V hotovosti v provozovně prodávajícího na adrese V Háji 15, Praha 7, 170 00;
4.1.2. V hotovosti na dobírku v místě určeném kupujícím v objednávce;
4.1.3. Bezhotovostně převodem na účet prodávajícího č. 35835809/2010, vedený u společnosti Fio banka, a.s. (dále jen „účet prodávajícího“);
4.1.4. Bezhotovostně prostřednictvím platebního systému PAYU;
4.1.5. Bezhotovostně platební kartou;
4.1.6. Bezhotovostně zaměstnaneckou benefitní kartou. Seznam přijímaných platebních karet je zobrazen v elektronickém košíku na webovém rozhraní obchodu. Přip platbě benefitní kartou je účtován expediční poplatek 39 Kč;
4.2. Společně s kupní cenou je kupující povinen zaplatit prodávajícímu také náklady spojené s balením a dodáním zboží ve smluvené výši. Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s dodáním zboží.
4.3. Prodávající nepožaduje od kupujícího zálohu či jinou obdobnou platbu v případě, že celková kupní ceny objednávky nepřekročí 10 000 Kč s DPH. Tímto není dotčeno ustanovení čl. 4.6 obchodních podmínek ohledně povinnosti uhradit kupní cenu zboží předem.
4.4. V případě platby v hotovosti či v případě platby na dobírku je kupní cena splatná při převzetí zboží. V případě bezhotovostní platby je kupní cena splatná do 5 dnů od uzavření kupní smlouvy nebo na základě vystavené faktury.
4.5. V případě bezhotovostní platby je kupující povinen uhrazovat kupní cenu zboží společně s uvedením variabilního symbolu platby. V případě bezhotovostní platby je závazek kupujícího uhradit kupní cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet prodávajícího.
4.6. Prodávající je oprávněn, zejména v případě, že ze strany kupujícího nedojde k dodatečnému potvrzení objednávky (čl. 3.7), požadovat uhrazení celé kupní ceny ještě před odesláním zboží kupujícímu. Ustanovení § 2119 odst. 1 občanského zákoníku se nepoužije.
4.7. Případné slevy z ceny zboží poskytnuté prodávajícím kupujícímu nelze vzájemně kombinovat.
4.8. Je-li to v obchodním styku obvyklé nebo je-li tak stanoveno obecně závaznými právními předpisy, vystaví prodávající ohledně plateb prováděných na základě kupní smlouvy kupujícímu daňový doklad – prodejku. Prodávající je plátcem daně z přidané hodnoty. Daňový doklad – prodejku vystaví prodávající kupujícímu po uhrazení ceny zboží.
4.9. Ceny nabízeného zboží a služeb na webové stránce obchodu jsou včetně příslušné sazby DPH.
4.10. Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin. Dle zákona o evidenci tržeb získá kupující účtenku v elektronické podobě. Instrukce pro získání účtenky bude zaslána na adresu kupujícího elektronicky nebo kupující účtenku získá na webové adrese https://www.dobre-knihy.cz/eet zadáním kódu, který obdržel na daňovém dokladu.
5.1. Kupující bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku, nelze mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu, od kupní smlouvy o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím, od kupní smlouvy o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal, jedná se o zboží ve vyrobené ve sběratelské nebo limitované edici, deskové hry a nebo z hygienických důvodů jej není možné vrátit a od kupní smlouvy o dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu, pokud porušil jejich původní obal.
5.3. V případě odstoupení od kupní smlouvy dle čl. 5.2 obchodních podmínek se kupní smlouva od počátku ruší. Zboží musí být prodávajícímu vráceno do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od smlouvy prodávajícímu. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, nese kupující náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu, a to i v tom případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou. Kupující má nárok na vrácení finančních prostředků za dopravné v nejnižší nabízené výši a to i v případě, že si zvolil dražší způsob dopravy. V případě, že kupní cena byla uhrazena benefitní kartou nebo benefitní poukázkou, budou finanční prostředky vráceny formou dárkového certifikátu.
5.4. V případě odstoupení od smlouvy dle čl. 5.2 obchodních podmínek vrátí prodávající peněžní prostředky přijaté od kupujícího do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, a to stejným způsobem, jakým je prodávající od kupujícího přijal. Prodávající je taktéž oprávněn vrátit plnění poskytnuté kupujícím již při vrácení zboží kupujícím či jiným způsobem, pokud s tím kupující bude souhlasit a nevzniknou tím kupujícímu další náklady. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží vrátí nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal.
5.5. Nárok na úhradu škody vzniklé na zboží je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.
5.6. Do doby převzetí zboží kupujícím je prodávající oprávněn kdykoliv od kupní smlouvy odstoupit. V takovém případě vrátí prodávající kupujícímu kupní cenu bez zbytečného odkladu, ve formě závislé od způsoby přijetí platby od zákazníka následujícím způsobem:
1) v případě, že byla úhrada kupní ceny realizována bezhotovostně, tak vrácení kupní ceny bude realizováno rovněž bezhotovostně na účet, který určí kupující nebo na účet, ze kterého byla kupní ceny hrazena.
2) v případě, že byla úhrada kupní ceny realizována bezhotovostně formou benefitní platby, tak vrácení kupní ceny bude realizováno vystavením dárkového certifikátu v hodnotě kupní ceny a jeho zasláním na kontaktní e-mail kupujícího.
5.7. Je-li společně se zbožím poskytnut kupujícímu dárek, je darovací smlouva mezi prodávajícím a kupujícím uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti a kupující je povinen spolu se zbožím prodávajícímu vrátit i poskytnutý dárek. V případě, že kupující dárek nevrátí, tak prodávající má nárok na odečíst z vrácení finančních prostředků při odstoupení od smlouvy manipulační poplatek ve výši 50 Kč.
5.8. Využil-li prodávající při uzavření smlouvy výhody v podobě slevového kupónu resp. slevu na poplatcíh spojených s přepravou a platbou dle kupní smlouvy o dodávce zboží, a prodávající využije právo na odstoupení smlouvy, tak prodávající má právo odečíst z vrácení finančních prostředků hodnotu odpovídající výši slevového kupónu resp. výši poplatku za dopravu či platbu, který kupující využil při uzavření smlouvy.
6.1. V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.
6.2. Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání.
6.3. V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.
6.4. Při převzetí zboží od přepravce, resp. na výdejním místě, je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci, resp. na výdejním místě. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít. V případě, že má kupující pochybnosti porušení obsahu zásilky, může zásilku převzít, ale je povinen potvrdit „Převzato s výhradou“. V případě podané reklamace na poškozený obsah je obalový materiál relevantní.
7.1. Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů).
7.2. Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující zboží převzal:
7.2.1.má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, má takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
7.2.2.se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá,
7.2.3.zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
7.2.4.je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
7.2.5.zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
7.3. Ustanovení uvedená v čl. 7.2 obchodních podmínek se nepoužijí u zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, u použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí kupujícím, nebo vyplývá-li to z povahy zboží.
7.4. Projeví-li se vada v průběhu dvanácti měsíců od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí.
7.5. Práva z vadného plnění uplatňuje kupující u prodávajícího na adrese jeho provozovny, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží, případně i v sídle nebo místě podnikání. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy se prodávající o reklamaci dozvěděl. Pro potřeby uplatnění reklamace slouží Reklamační formulář.
7.6. Dopravu reklamovaného předmětu koupě k posouzení hradí zákazník. V případě, že bude reklamace uznána tzn. reklamace bude oprávněná, má kupující nárok na proplacení nákladů za dopravu. K proplacení je nutné doložit výši nákladů (sken účtenky za poštovné, přepravní list apod.). Veškeré doklady k reklamaci zejména Reklamační formulář a doklady prokazující výši nákladů za dopravu zákazník zašle elektronicky na adresu obchod@dobre-knihy.cz nebo písemně na adresu DOBRÉ KNIHY s.r.o., V Háji 15, Praha 7, 170 00
7.7. V případě doručení vadného zboží k reklamaci, bude kupující ze strany prodávajícího informován v písemné formě o zahájení reklamace. Prodávající rozhodne o přijetí reklamace ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Kupujícímu bude sděleno, kdy byla zahájena reklamace a bude informován o jejím průběhu. Vyrozumění o výsledku a době reklamace obdrží kupující v písemné podobě. Maximální lhůta pro vyřízení reklamace je 30 dnů.
7.8. V případě porušení práva z vadného plnění porušením čl. 7.2.4 lze reklamaci vyřídit dodáním chybějícího zboží.
8.1. Kupující nabývá vlastnictví ke zboží zaplacením celé kupní ceny zboží.
8.2. Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.
8.3. Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
8.4. Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.
8.5. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://www.coi.cz. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese https://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím z kupní smlouvy.
8.6. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: https://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
8.7. Vyřizování stížností spotřebitelů zajišťuje prodávající prostřednictvím elektronické adresy obchod@dobre-knihy.cz. Informaci o vyřízení stížnosti kupujícího zašle prodávající na elektronickou adresu kupujícího.
8.8. Spokojenost s nákupem zjišťujeme prostřednictvím e-mailových dotazníků v rámci programu Ověřeno zákazníky, do něhož je náš e-shop zapojen. Ty vám zasíláme pokaždé, když u nás nakoupíte, pokud ve smyslu § 7 odst. 3 zákona č. 480/2004 Sb. o některých službách informační společnosti jejich zasílání neodmítnete. Zpracování osobních údajů pro účely zaslání dotazníků v rámci programu Ověřeno zákazníky provádíme na základě našeho oprávněného zájmu, který spočívá ve zjišťování vaší spokojenosti s nákupem u nás. Pro zasílání dotazníků, vyhodnocování vaší zpětné vazby a analýz našeho tržního postavení využíváme zpracovatele, kterým je provozovatel portálu Heureka.cz; tomu pro tyto účely můžeme předávat informace o zakoupeném zboží a vaši e-mailovou adresu. Vaše osobní údaje nejsou při zasílání e-mailových dotazníků předány žádné třetí straně pro její vlastní účely. Proti zasílání e-mailových dotazníků v rámci programu Ověřeno zákazníky můžete kdykoli vyjádřit námitku odmítnutím dalších dotazníků pomocí odkazu v e-mailu s dotazníkem. V případě vaší námitky vám dotazník nebudeme dále zasílat.
Svou informační povinnost vůči kupujícímu ve smyslu čl. 13 Nařízení Evropského parlamentu a Rady 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) (dále jen „nařízení GDPR“) související se zpracováním osobních údajů kupujícího pro účely plnění kupní smlouvy, pro účely jednání o této smlouvě a pro účely plnění veřejnoprávních povinností prodávajícího plní prodávající prostřednictvím zvláštního dokumentu – Poučení o zpracování osobních údajů.
10.1. Kupující souhlasí se zasíláním informací souvisejících se zbožím, službami nebo podnikem prodávajícího na elektronickou adresu kupujícího a dále souhlasí se zasíláním obchodních sdělení prodávajícím na elektronickou adresu kupujícího. Svou informační povinnost vůči kupujícímu ve smyslu čl. 13 nařízení GDPR související se zpracováním osobních údajů kupujícího pro účely zasílání obchodních sdělení plní prodávající prostřednictvím zvláštního dokumentu.
10.2. Kupující souhlasí s ukládáním tzv. cookies na jeho počítač. V případě, že je nákup na webové stránce možné provést a závazky prodávajícího z kupní smlouvy plnit, aniž by docházelo k ukládání tzv. cookies na počítač kupujícího, může kupující souhlas podle předchozí věty kdykoliv odvolat. Více informací o cookies zde.
10.3. Vaši spokojenost s nákupem zjišťujeme prostřednictvím e-mailových dotazníků v rámci programu Ověřeno zákazníky, do něhož je náš e-shop zapojen. Ty vám zasíláme pokaždé, když u nás nakoupíte, pokud ve smyslu § 7 odst. 3 zákona č. 480/2004 Sb. o některých službách informační společnosti jejich zasílání neodmítnete. Zpracování osobních údajů pro účely zaslání dotazníků v rámci programu Ověřeno zákazníky provádíme na základě našeho oprávněného zájmu, který spočívá ve zjišťování vaší spokojenosti s nákupem u nás. Pro zasílání dotazníků, vyhodnocování vaší zpětné vazby a analýz našeho tržního postavení využíváme zpracovatele, kterým je provozovatel portálu Heureka.cz; tomu pro tyto účely můžeme předávat informace o zakoupeném zboží a vaši e-mailovou adresu. Vaše osobní údaje nejsou při zasílání e-mailových dotazníků předány žádné třetí straně pro její vlastní účely. Proti zasílání e-mailových dotazníků v rámci programu Ověřeno zákazníky můžete kdykoli vyjádřit námitku odmítnutím dalších dotazníků pomocí odkazu v e-mailu s dotazníkem. V případě vaší námitky vám dotazník nebudeme dále zasílat.
11.1. Kupujícímu může být doručováno na elektronickou adresu kupujícího.
12.1. Na našem webu nebo sociálních sítích můžete najít recenze od našich zákazníků.
12.2 Recenze máme ověřené i neověřené.
12.3. Ověřené recenze ověřujeme prostřednictvím společnosti Heuréka (s každou objednávkou je spojen jedinečný link pro recenzi, více informací najdete tady).
12.4 Ověřené recenze nám dále mohou dávat zákazníci, kteří nakoupili prostřednictvím uživatelského účtu. Nastavení v něm neumožní udělit recenzi na produkt, který by u uživatele v historii nákupů nebyl vedený.
12.5. Na Googlu, sociálních sítích a Firmách.cz můžete najít další recenze nás nebo našich produktů. Vzhledem k tomu, že jsou psané uživateli na platformách třetích stran, na které nemáme vliv, tyto recenze nelze z naší strany ověřit. Děkujeme za pochopení.
13.1. Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem. Volbou práva podle předchozí věty není kupující, který je spotřebitelem, zbaven ochrany, kterou mu poskytují ustanovení právního řádu, od nichž se nelze smluvně odchýlit, a jež by se v případě neexistence volby práva jinak použila dle ustanovení čl. 6 odst. 1 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 593/2008 ze dne 17. června 2008 o právu rozhodném pro smluvní závazkové vztahy (Řím I).
13.2. Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotknutá platnost ostatních ustanovení.
13.3. Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná.
13.4. Kontaktní údaje prodávajícího: adresa pro doručování V Háji 15, Praha 7, 170 00, adresa elektronické pošty obchod@dobre-knihy.cz, telefon 216 216 020.
13.5. Odpovědný vedoucí za provoz e-shopu je Stanislav Vostárek.