Ústředním tématem publikace je divadlo. Metodika je vhodná pro práci se staršími žáky 2. stupně v rámci českého jazyka. Vedle rozvoje základní, čtenářské gramotnosti vede žáky k práci s vlastními emocemi a k rozvoji gramotnosti sociální.
Práce s bajkou – personifikace, satira, ironie, pointa, kontrast
Sociální gramotnost – emoce, pocity, nálady, smysly, nálady, fantazie, postoje a zkušenosti
Člověk a společnost – totalita, nacionalismus, demokracie, ekonomické a politické souvislosti
Divadlo dokáže spojit učivo nejen vzdělávacích oborů, jako je Český jazyk a literatura a Člověk a společnost, ale i kultivovat osobnost žáka. Pokud hledáte inspiraci a zkušenosti, jak zpracovat téma vhodné pro žáky 8. a 9. tříd a zároveň chcete své žáky vést k hlubšímu zamyšlení, naleznete v této příručce výtečný návod.
Štítky:
Základní školy,
Didaktické hry,
Sociální dovednosti,
Čtenářská gramotnost,
Aktivizační metody ve výuce,
Numerická gramotnost,
Přírodovědná gramotnost