Odhadování softwarových projektů, tedy správné stanovení potřebného rozpočtu, termínů, lidských zdrojů a dalších aspektů, se zdá být tolik nepředvídatelná, nejistá a složitá činnost, že bývá s nadsázkou přirovnávána k černé magii. Ve skutečnosti tomu tak není: při znalosti několika pravidel a postupů lze podat realistický odhad s poměrně velkou jistotou, vyhnout se tak problémům při realizaci projektu a ušetřit vysoké částky, které zdržený projekt nevyhnutelně spolyká.
Proslulý softwarový inženýr Steve McConell, autor mnoha knižních bestsellerů, vám v této knize předává své zkušenosti, které z něj učinily jednoho z nejvyhledávanějších projektových manažerů. Neočekávejte akademické poučky ani obtížně aplikovatelné vzorce: kniha vychází z reálné praxe a přináší více než 110 tipů, které můžete přímo využít ve vašich projektech a okamžitě tak zvýšit efektivitu vaší firmy.
V knize se dozvíte, jak:
určit termíny a náklady při dané funkcionalitě nebo určit možnou funkcionalitu při daných termínech a nákladech
zvýšit efektivitu týmu a ušetřit peníze
vyhnout se častým chybám odhadů
definovat jednotlivé aspekty projektu, například analýzu, vývoj, řízení kvality
použít popisované techniky v praxi na skutečných projektech
využít tipy pro malé i velké projekty, vyvíjené agilně i tradičně
„Nejen, že se naučíte realisticky odhadovat softwarové projekty, ale díky této knize od základů změníte i svůj celkový pohled na vývoj softwaru. Kniha patří do knihovničky každého opravdového vývojáře.“
Eric Freeman, spoluautor knihy Head First Design Patterns
Štítky:
Vývoj softwaru,
Projektový management,
Programování,
Počítače