Co jiného může být pro naši společnost užitečnější než samostatně kriticky uvažující, pozitivně smýšlející, osobnostně a morálně zralí lidé, kteří (si) umějí klást ty správné otázky? Schopnost ptát se je člověku vrozená. Její první projevy jsou patrné již ve věku osmnácti měsíců. Od tohoto okamžiku, kdy si člověk zakotví zkušenost s kladením otázek, se stávají trvalou strukturou v kognitivním aparátu, neodmyslitelnou součástí verbálních projevů jedince, jeho myšlenkových procesů i celé mezilidské komunikace.
Publikace odpovídá na otázky vztahující se k informačnímu chování dětí od předškolního věku až do dospívání:
• jak kladou otázky děti na různých inteligenčních úrovních, zejména děti nadané
• jak se ptají žáci v průběhu školní docházky
• jaké jsou zájmy dětí v předškolním věku – kde a jak získávají informace o tom, co je zajímá, a jak se tyto projevy liší u dětí nadaných
Kniha je určena všem, kdo pracují s dětmi jak v odborné, tak ve vzdělávací a zájmové sféře, i rodičům, kterým leží na srdci všestranný rozvoj schopností jejich dítěte.
Štítky:
Monografie,
Psychologie a sociologie,
Kolektivní monografie,
Inteligence (schopnost),
Děti předškolního věku,
Psychologie dítěte,
2011-2020,
Komunikace (sdělování),
2011-2013,
Informační chování,
Kritické myšlení,
Myšlení dítěte