Průvodce pro učitele k učebnicové sadě Společenské vědy pro 1. ročník středních škol nabízí učitelům společenských věd detailní podporu pro tvorbu kvalitního a zajímavého vyučování, které bude současně plně odpovídat reformě středoškolského vzdělávání.
Průvodce obsahuje podrobný popis struktury učebnice a pracovního sešitu při zohlednění funkčnosti, vzájemných vazeb a cílů jednotlivých prvků. Připojeny jsou také konkrétní náměty pro práci s učebnicovou sadou.
Průvodce přináší řadu podkladů pro vlastní tvorbu ŠVP, a to včetně detailní charakteristiky příslušných vzdělávacích oblastí dle RVP G (primárně vzdělávací oblast Člověk a společnost) a RVP SOV (primárně vzdělávací oblast Společenskovědní vzdělávání), klíčových kompetencí a průřezových témat. Všechny kapitoly učebnicové sady jsou následně analyzovány ve vztahu k požadovaným obsahům vzdělávání a očekávaným výstupům dle odpovídajících vzdělávacích oblastí.
V kapitole Průvodce jednotlivými podkapitolami učebnice a pracovního sešitu jsou uvedeny tabulky, které detailně analyzují obsah vzdělávání, dílčí výsledky vzdělávání a provázanost cvičení pracovního sešitu s boxy učebnice pro každou jednotlivou podkapitolu sady. Tabulky by měly výrazně přispět ke snazší přípravě vyučovací hodiny a k volbě takového jejího obsahu, který povede k realizaci stanovených cílu.
Připojen je i detailní klíč ke cvičením pracovního sešitu, který se neomezuje na výčet správných řešení cvičení, ale připojuje i metodické pokyny pro vhodnou realizaci jednotlivých aktivit a odkazy na relevantní zdroje informací vzhledem k tématu podkapitoly.
Do závěru titulu je zařazen i seznam primární a sekundární literatury, se kterou učebnicová sada pracuje.
Část elektronických prezentací naleznete zde (v pptx).