Důvodem napsání této knihy byla zkušenost autorů: Při jejich supervizích, rozhovorech se supervizory, supervidovanými i zadavateli supervize se ukazovalo, že externí týmová supervize může přinášet více rizik než příležitostí. Předpokladem prospěšné týmové supervize je podle autorů organizační kultura, která přeje týmovosti, tým sám jako společenství lidí, jež dokáže upozadit hierarchickou strukturu a ve jménu úkolu pěstovat vzájemné vztahy včetně otevřené komunikace, a vícestranné kontraktování, které zaručuje rovnocenné rozložení zodpovědnosti a moci mezi zadavatelem supervize, supervidovaným týmem spolu s jeho vedoucím a supervizorem. Kniha proto důsledně vyvažuje pohledy tří „smluvních stran“ – lidí, kterým týmová externí supervize může přinášet užitek, chtějí-li dobře sloužit svým klientům.
Kniha stojí na třech pilířích: První část představuje světy jednotlivých aktérů (organizace, týmu a supervizora), druhá základní oblasti supervidování (cíle, vztahy a procesy) a třetí provází obloukem supervizní spolupráce (od kontraktování přes supervidování k hodnocení). Publikace je prokládána příklady z praxe včetně příběhů aktérů supervize a kazuisticky dokládá zaměření externí týmové supervize na případy, vztahy a komunikaci a na řízení.
Štítky:
Monografie,
Interpersonální vztahy,
Partnerství, vztahy,
Kolektivní monografie,
Pomáhající profese,
Týmová práce,
Supervize