Asistent se stává stále častěji součástí výuky na základních i středních školách. Praxe však přináší stále více otázek, na které chybějí odpovědi. Jaká je přesně role asistenta? Jaký je rozdíl mezi asistentem pedagoga a osobním asistentem? Jak může škola získat finance potřebné pro vytvoření takové funkce? To jsou jen některé z otázek, na které se publikace snaží dát odpověď. Zaměřuje se na aktuální téma související s prací asistenta pedagoga a se začleňováním žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do běžných tříd.
Autorka knihy vychází při psaní ze své mnohaleté zkušenosti s inkluzivním vzděláváním na různých typech škol. Kniha, přehledně členěná do jednotlivých tematicky zaměřených kapitol, se zabývá např. otázkou legislativy, náplně práce, spolupráce s učitelem a ředitelem školy, ohodnocení, etiky, rizik spojených s tímto povoláním, ale např. i nejčastějších diagnóz žáku se speciálními vzdělávacími potřebami. Čtenáři zde najdou ukázkové Individuální vzdělávací plány, Plány pedagogické podpory a také mnoho příkladů, jak řešit konkrétní situace při vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.
Kniha je určena pro asistenty pedagoga (začínající i ty již zkušené), pro ředitele škol i ostatní pracovníky ve školství a profesionály zabývající se školskou problematikou. Užitečné informace tu najdou i rodiče dětí se speciálními vzdělávacími potřebami.
Štítky:
Pomáhající profese,
Profesní kompetence,
Integrovaná výchova a vzdělávání,
Asistenti pedagogů - česko,
Asistenti pedagogů