Stejně jak jiná umělecká díla, i díla filmového umění časem stárnou a postupně degradují. V současné době navíc dochází k masové digitalizaci projekčních prostor a tak ještě více nabývá na důležitosti otázka vzniku digitálně restaurované podoby filmového díla, která může divákovi nabídnout autentický vjem díla během jeho premiérové projekce. Kolektivní monografie, která shrnuje zkušenosti z dosavadních digitalizací národního filmového fondu a výsledky pětiletého výzkumného projektu, hledajícího metodiku jeho digitalizace v rámci programu NAKI, seznamuje v širších souvislostech s Metodou digitálně restaurovaného autorizátu (DRA), s otázkami a úskalími, které převod filmu do digitální podoby přináší a shrnuje pohled a zkušenosti svých autorů na vývoj digitalizace filmu v ČR v posledním desetiletí. Kniha také řeší otázky zachování autorské, obrazové i zvukové autenticity díla během digitalizace a následné projekce a distribuce filmového díla. Vedle statí jednotlivých expertů a tvůrců (zejména filmoví kameramané a režiséři – profesoři FAMU) knihu doplňují rozhovory s našimi i zahraničními archiváři a filmaři (Vladimír Opěla, Jurij Norštejn, Willy Kurant, Ivo Špalj, James Mockski), zásadní dokumenty (deklarace, kodexy, výzvy, prohlášení, memoranda a korespondence), seznam odborné literatury a obsáhlé anglické resumé. Kniha obsahuje na 190 fotografií, filmových záběrů a grafů.
Autoři: Marek Jícha, Jaromír Šofr, Jan Černíček, Karel Fliegel, Jiří Folvarčný, Martin Frouz, Klaus Fuxjager, Jan Gloc, Vladimír Hendrich, Václav Hosman, Jan Hubička, Lukáš Hyťha, Juraj Jakubisko, Ivo Mathé, Jiří Menzel, Peter Michalovič, Jiří Myslík, Miloslav Novák, Jiří Novotný, Petr Páta, Josef Pecák, Martin Piškula, Pavel Rejholec, Nikolaj Savický, Daniel Souček, Zdeněk Stuchlík, Jiří Šimunek, Martin Štoll, Stanislav Vítek, Petr Weigl, Antonín Weiser, Brian Winston, Vlastimil Zuska