Velké firmy si našly nový zdroj zisku: naše děti. Joel Bakan odhaluje, do jaké míry tyto firmy zneužívají zranitelnost a ovlivnitelnost dětí, jak manipulují se strachem jejich rodičů a jednají bez ohledu na zájmy a zdraví dětí.
Počet dětí užívajících psychofarmaka prudce stoupl poté, co výrobci farmak začali používat zákeřné a často i nelegální praktiky, aby zajistili, že u dětí budou mnohem častěji než dříve diagnostikovány duševní poruchy, a aby přesvědčili rodiče, že jejich potomci nutně musí užívat léky. Důmyslný marketing vyvíjí čím dál rafinovanější a účinnější taktiky, které hrají na strunu dětských tužeb a emocí a vábí do sítí nutkavého konzumerismu. Tvůrci počítačových her předkládají dětem hry plné sexu a násilí a majitelé sociálních médií infiltrují do společenského a citového světa dětí, kde je ovlivňují tak, aby trávily stále více času online. A chronické zdravotní potíže dětí, od astmatu po rakovinu, autismus a vrozené vady, jsou čím dál závažnějším problémem, protože naše okolí a životní prostředí jsou zamořovány tisíci průmyslových chemikálií.
Kniha je manifestem volajícím po bezodkladné změně. Snad v sobě najdeme sílu bránit vlastní děti před predátorskými praktikami velkého byznysu. .
Štítky:
Monografie,
Manažerská etika,
Reklama a propagace,
Manipulace (psychologie),
Děti a mládež,
Vliv médií,
Spotřebitelské chování,
Cílený marketing,
Životní pomoc