V knize Startup za pakatel Chris Guillebeau ukazuje, jak je možné vést svobodný, dobrodružný, smysluplný a účelný život – a navíc si i slušně vydělat. Sám je živým příkladem úspěchu svých poznatků – své zkušenosti z cestování a Frequent Flyer programu dokázal proměnit ve fungující byznys. MNa svých cestách potkal bezpočet lidí, kteří stejně jako on vybudovali firmy s vysokým ziskem na základě více než skromné investice, (často poté, co ztratili zaměstnání). Což jej inspirovalo…
Chris vyslechl 1500 podnikatelů od ročního příjmu 1 milion korun nahoru, kteří však začínali s pár tisícovkami v kapse. Z nich vybral padesátku nejzajímavější příběhů a hledal v nich společné rysy. Podmínkou jejich zařazení do knihy bylo, že respondenti nedisponovali žádnými mimořádnými znalostmi a dovednostmi, ale byli to obyčejní lidé ochotní vytvořit ze své vášně či zájmu hodnotu pro někoho jiného. Museli se také zcela vyhnout zadlužení a doložit autorovi své příjmy. Zjistil fascinující skutečnosti o tom, jak s poměrně malými prostředky (v mnoha případech konkrétně s jednou stodolarovkou) lidé nakonec proměnili svou vášeň, potřebu či koníček v úspěšný, smysluplný a zábavný byznys.
V knize, konečně vydestilovány do podoby snadno použitelného průvodce, jsou ty nejcennější rady od lidí, kteří se naučili, jak přetransformovat to, co dělají, tak, aby je to naplňovalo. Chris se nespokojuje s obecnými údaji a přesně vám sděluje, kolik dolarů jeho skupina neočekávaných podnikatelů vložila do svých projektů, co dělali v prvních týdnech a měsících, některé ze zásadních chyb, které napáchali cestou, a základní postřehy, díky kterým se jejich firma udržela.
Jelikož příklady firem knihy jsou obvykle z amerického prostředí a můžou občas vzbuzovat dojem "to by u nás fungovat nemohlo" obsahuje česká edice knihy se svolením autora dodatek - inspirativní příklady úspěšných českých firem, které začínaly téměř z ničeho, napsané Filipem Dřímalkou. O autorovi:
Chris Guillebeau je americký podnikatel, cestovatel, blogger, autor cestopisů a spisovatel nonfiction literatury. Během života naplněného spoustou podnikatelských aktivit od onlinového publikování až po dobrovolnictví v západní Africe navštívil téměř každý stát světa (konkrétně to bylo 193 států v roce 2013, poslední zemí bylo Norsko). Je organizátorem mezinárodního setkání kreativních lidí World Domination Summit a současně se zaměřuje na podporu individuálních projektů. Jeho první knihou byla The Art of Non-Conformity a pod stejným názvem provozuje i blog. Žije v Portlandu ve státě Oregon se svou ženou Jolie. Jeho kniha se stala mezinárodním bestsellerem.
Štítky:
Ekonomie, obchod, finance,
Podnikání,
Podnikatelské projekty,
Úspěch v podnikání