Spousta manažerů se dostává do vedoucích pozic, aniž by o to stála, očekávala
to či se na takovou situaci připravovala.
Když k tomu dojde, často tito nahodilí
manažeři zjišťují, že způsob, jakým se učí pracovníky vést, připomíná situaci,
kdy se učíte plavat tak, že vás hodí do hlubokého bazénu.
Hank Gilman tohle zažil. Coby vysoce postavený editor v časopisech Fortune,
Newsweek a Boston Globe pomohl vychovat mnoho výjimečně talentovaných
lidí. Jeho úspěch můžeme z velké části přičíst jeho manažerskému stylu, díky
němuž se chová k ostatním jako, řekněme, k lidským bytostem, a přitom se na
ně může spolehnout. Přitom v době, kdy jako šéf začínal, pro něj takové
jednání nebylo úplně přirozené.
Gilman se s vámi dělí o zkušenosti, které metodou pokusu a omylu posbíral
během dvou desítek let coby manažer v jedné z nejbláznivějších branží na této
planetě. Laskavým způsobem, který však nesklouzává k omílání banalit, nabízí
svůj pohled na problémy spojené s najímáním, vyhazováním či motivováním
výstředních superhvězd, a na to, jak se k nim chovat.
Štítky:
Ekonomie, obchod, finance,
Řídící práce,
Životní pomoc,
Hobby - příručky