Uživatelské recenze knih:
» Víš, co má v plínce myš?
» Drakobijecká akademie 4 - Wiglaf se žení?
» Tokaido - Společenská hra
» Drakobijecká akademie 4 - Wiglaf se žení?
» Tokaido - Společenská hra
CHYSTÁ SE NOVÁ KNIHA OBLÍBENÉ AUTORKY JULIE CAPLINOVÉ! ROMÁN SE ODEHRÁVÁ V PRAZE! PŘEDOBJEDNÁVKA ZDE
Dostupnost: | Nedostupné |
---|---|
Když teď objednám, kdy zboží obdržím? |
Kód: | D0017309 |
---|---|
EAN: | 9788070271704 |
ISBN: | 9788070271704 |
Nakladatel: | Moravská galerie v Brně |
Vazba: | brožovaná |
Počet stran: | 36 |
Rok vydání: | 2007 |
Jazyk: | Anglicky |
Kategorie: | Umění |
„Nakupoval jsem zde již poněkolikáté, mají knihy za rozumné ceny. Jsem spokojen.“
Časopis Font založilo koncem roku 1991 grafické studio Kafka design. V porevolučním nadšení bylo jejich základním cílem odborně pomáhat čtenářům orientovat se v grafické práci v podmínkách rozbíhající se tržní ekonomiky, provázené prudkým nástupem digitálních technologií, které umožnily vpád neškolených amatérů do dosud výsadního postavení profesionálů v oboru grafického designu, nazývaném do té doby užitou grafikou.
U zrodu Fontu stáli a do dnešní doby vytrvali Ondřej Kafka, Pavel Hrych, Vladimír Kolenský a Aleš Navrátil. I když první čísla byla co do rozsahu skromná, levně tištěná a jejich layout vytvářeli společnými silami střídavě všichni členové redakce, záhy se časopis změnil v jedinečné periodikum s unikátně řešeným designem obálek, jaké jsme byli zvyklí před listopadem 89 vídat u renomovaných mezinárodních časopisů jako Graphis, Novum Gebrauchsgraphik, Print, Idea aj., které bylo obtížné získat, ale možné zapůjčit si v knihovně Uměleckoprůmyslového muzea Moravské galerie v Brně. Vedle originálního designu obálek Fontu kladli jeho redaktoři a tvůrci od počátku důraz na propagování atraktivních materiálů a nových technologií právě na obálkách, které jsou jako "oko - do duše okno" hlavní vstupní branou k obsahu jednotlivých čísel.
Zásadní změnu vzhledu Fontu přinesla proměna designu časopisu, který zpracoval a teoreticky zdůvodnil jeden ze zakladatelů časopisu Pavel Hrych, absolvent VŠUP, ateliéru knižní grafiky a písma profesora Jana Solpery. Od čísla 40 s použitím plastického oválného logoprintu (viz Font 4/1998) je i layout časopisu jeho doménou. Nahradil dosud obdélníkový tvar značky časopisu novým oválným logem, které si podrželo negativní podobu písma, ale jeho umístěním v oválu a možností libovolné barevnosti umožnilo volnost v grafickém řešení obálek. Současně byl zaveden slogan: Font - první grafický časopis.
V úvodu čtyřicátého čísla Ondřej Kafka proklamuje vylepšenou recepturu Fontu slovy: "Vyzpovídáme významnou reklamní agenturu, zkušené grafické studio a dobrého výtvarníka a trochu je podusíme. Na drobno nasekáme logotypy vybraného oboru a okořeníme článkem o corporate vybraných značek. Kuchařka "Krok za krokem" upeče zajímavý postup. Přidáme něco o aktuálních verzích grafických programů a proklepneme i nějaký ten kousek hardware, omastíme reportážemi z výstav a veletrhů. Vše se poté vaří několik probdělých nocí a na závěr ozdobí netradiční obálkou."
Design obálek je jen ve výjimečných případech vytvářen členy grafického studia Kafka design. Za zmínku stojí i Font 42, 6/1998, s portréty autorů Fontu jako "pestrobarevných objektů určených k prezentaci systému hexachrome s přidáním přímé stříbrné barvy."Tento exkluzivní prostor pro vlastní zviditelnění je poskytován jak významným grafikům, tak i studentům, jejichž tvorba byla zpočátku publikována na vnitřní dvoustraně časopisu. V okamžiku, kdy prezentaci díla grafiků uvnitř čísel nahradily rozhovory s nimi, stal se i jimi vytvořený design obálek předznamenáním obsahu daného čísla časopisu, navíc často tématicky zaměřeného. Prozíravý výběr studentských autorů obálek Fontu s odstupem času ukazuje, že z nich ve většině příkladů vyrostly výrazné osobnosti české designérské scény. Graficky originálně řešené obálky přinášejí ukázky zajímavých, nestandardních tiskových technologií a materiálů (holografie, šestibarevný či metalický tisk, termogravura, výsek, ražba, voňavé barvy, ruční litografie, lentikulární technologie a další).
Kliknutím na tlačítko zařadíte knihu do seznamu k pozdějšímu nákupu.
Přidat do seznamu přání »Přejete si dostat určitou knihu? Přidejte ji do seznamu přání a zašlete jej svým známým.
Přidat do přečtených knih »Máte již přečtenou danou knihu? Zařaďte si jí do knihovny a najděte podobné.
Adresa odběru | Poplatek | Kdy bude zboží připraveno? | |
Praha 7, V Háji 15 | ZDARMA | Nelze objednat | |
Balíkovna a AlzaBoxy | 49 Kč | Nelze objednat | |
Zásilkovna výdejní místa a Z-boxy | 55 Kč | Nelze objednat | |
Česká pošta - Balík na poštu | 65 Kč | Nelze objednat | |
PPL výdejní místa | 69 Kč | Nelze objednat | |
PPL výdejní místa Slovensko | 99 Kč | Nelze objednat |
Způsob dopravy | Cena dopravy | Kdy zboží obdržím? | |
Balíkovna na adresu | 59 Kč | Nelze objednat | |
Doručení na adresu | 79 Kč | Nelze objednat | |
Kurýr PPL ČR | 99 Kč | Nelze objednat | |
Kurýr PPL SK | 169 Kč | Nelze objednat | |
Uvedené ceny jsou včetně DPH |
Způsob platby | Cena platby | |
Na prodejně | 9 Kč | |
Bankovním převodem | ZDARMA | |
Dobírka | 39 Kč | |
Dobírka | 39 Kč | |
Dobírka | 39 Kč | |
VISA / Master Card | ZDARMA | |
PLATBA 24 – Česká spořitelna | ZDARMA | |
GE Money Bank | ZDARMA | |
ePlatby pro eKonto - Raiffeisenbank | ZDARMA | |
MojePlatba – Komerční banka | ZDARMA | |
mPenize - mBank | ZDARMA | |
ČSOB | ZDARMA | |
Fio banka | ZDARMA | |
PaySec | ZDARMA | |
Masterpass | ZDARMA | |
Edenred | od 29 Kč | |
Benefity | od 29 Kč | |
Twisto | ZDARMA | |
Hotově na pobočce Zásilkovna | 39 Kč | |
Gallery Beta | od 29 Kč | |
Dobírka | 39 Kč | |
Uvedené ceny jsou včetně DPH |